Politica de retur
Condiții generale pentru returul produselor vândute de pe www.skygrid.ro
Dacă ați decis să returnați un produs, este necesar să ne comunicați decizia de returnare. Puteți face acest lucru folosind una din următoarele căi de comunicare:
- Prin e-mail, la vanzari@skygrid.ro
- Telefonic, la numărul +40 753 343 626
După ce ne-ați informat, puteți pregăti produsul pentru retur. Găsiți mai jos procedura de retur:
Produsul returnat trebuie să ajungă înapoi la sediul DroneProfesionale în termen de 14 zile calendaristice de la achiziție.
Produsul trebuie să fie returnat în aceeași stare în care a fost livrat (ambalaj nedeteriorat, produsul să nu fie deteriorat), împreună cu factura fiscală sau o copie a acesteia și cu toate documentele cu care a fost însoțit.
În cazul produselor electronice în care pot fi trecute detalii personale (conturi, adrese de e-mail, fișiere etc.), recomandăm să vă copiați informațiile. După ce produsul va ajunge în posesia noastră, toate datele legate de produsul respectiv vor fi șterse definitiv.
Produse care nu pot fi acceptate retur:
- Produsele consumabile: licențe software, shield-uri, acumulatori;
- Produsele achiziționate sub forma de pachete speciale sau care beneficiază de alte produse cadou nu se pot returna individual, ci tot sub forma de pachet sau împreună cu produsul cadou;
- Produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a cărei furnizare a fost nevoie de plată în avans / confirmare prealabilă în scris / contract de furnizare;
- În cazul pachetelor ce conțin drone cu asigurări sau licențe de software speciale, pachetul poate fi returnat integral doar în cazul în care asigurarea / licența de software nu a fost activată. În caz contrar, valoarea acestora va fi scăzută din valoarea sumei returnate.
Achizițiile făcute în magazin nu beneficiază de dreptul de retur (retragere din contract) conform OUG 34/2014. Persoanele juridice nu au drept de retur, indiferent de modalitatea de achiziție (comandă online, livrare sau ridicare din magazin). Pentru coletele care prezintă deteriorări vizibile ale ambalajului la livrarea prin curier, vă recomandăm să refuzați primirea lor. Pentru a se evita neînțelegerile, coletul va fi fotografiat și se va întocmi împreună cu reprezentantul firmei de curierat un proces verbal în care se va specifica starea coletului.
Dacă toate condițiile de mai sus sunt îndeplinite, trebuie doar să sigilați coletul și să-l predați curierului pe care dumneavoastră l-ați ales, pentru a expedia coletul către SURVEY TOPO SOLUTIONS S.R.L. Nu uitați să ne furnizați contul bancar (IBAN) în care doriți să vă restituim contravaloarea produsului returnat, împreună cu numele deținătorului de cont. În cazul în care ați achitat produsul online, prin card bancar, vă vom restitui suma aferentă produsului returnat în același cont bancar din care ați efectuat plata.
Nu este contract încheiat la distanță și nu se acordă consumatorului dreptul de retragere din contract în termen de 14 zile de la încheiere și nici alt drept de retur al produselor, acel contract în cadrul căruia consumatorul ridică personal / intră în posesia produselor achiziționate în incinta spațiului comercial fizic al DroneProfesionale, magazin în care consumatorul are atât dreptul să ceară, cât și posibilitatea să obțină proba produselor (verificarea integrității și testarea caracteristicilor tehnice) înainte de a le prelua / de a intra în posesia lor. Acest contract se consideră încheiat în spațiul comercial al DroneProfesionale, în prezența simultană a consumatorului și a profesionistului, la momentul în care consumatorul, după plată, acceptă să preia personal și efectiv produsele achiziționate, fără să aibă importanță că produsul a fost mai înainte precomandat sau rezervat în magazin de la distanță, sau că s-a achitat anterior un avans, sau întreg prețul. Decizia consumatorului de a prelua / de a intra în posesia fizică a produselor în magazinul DroneProfesionale fără a mai cere efectuarea probei tehnice nu schimbă natura contractului; acesta rămâne încheiat în spațiul comercial al profesionistului în prezența simultană a părților și nu dă dreptul consumatorului la retragere din contract sau la alt tip de retur al produselor achiziționate. Prezenta clauză se aplică atât pentru bunuri, cât și pentru servicii.
Pentru informații suplimentare privind returnarea produselor ne puteți contacta la numărul de telefon +40 753 343 626, în timpul orelor de program, sau ne puteți scrie la adresa de e-mail vanzari@droneprofeisonale.com.
Cadrul Legal
- Ordonanța de Urgență Nr. 34/2014 – privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate la distanță: consumatorul are dreptul să notifice în scris comerciantului că renunță la cumpărare, fără penalități și fără invocarea unui motiv, în termen de 14 zile de la primirea produsului sau, în cazul prestărilor de servicii, de la încheierea contractului.
- Legea care reglementează dreptul de retragere: OUG 34/2014
- Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere și fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art.13 alin.(3) și art.14 din O.U.G Nr.34/2014.
Produsul trebuie returnat în aceeași stare în care a fost livrat (în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit).
Pentru produsele returnate care prezintă urme de zgârieturi fine, pe carcasă sau pe suprafața produsului, returul va fi procesat prin procedura aplicării diminuării valorii produsului cu minimum 10-15%.
Returul va fi acceptat doar dacă clientul plătește diminuarea valorii precizate sau contravaloarea aducerii produsului la starea inițială.
OG 34/2014, Art. 14, pct. 3:
– Consumatorul este responsabil doar în ceea ce privește diminuarea valorii produselor rezultată din manipularea acestora, diferit de ceea ce este necesar pentru determinarea naturii, caracteristicilor și funcționării produselor.
– În conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile și modul de funcționare a bunurilor, consumatorul ar trebui să le mânuiască și să le inspecteze în același mod în care i s-ar permite să o facă într-un magazin.
– Returnarea produselor se va face pe cheltuiala clientului, în cadrul termenului de 14 zile. Cererea de retur va fi procesată de DronShop cu prioritate, iar contravaloarea produsului va fi returnată doar după primirea produsului de la client.
În lipsa primirii produsului în cadrul termenului de 14 zile, cererea de retur va expira conform Capitolului IV, art. 29, punctul 15 (articol nou):
Art. 59 (secund) – (1) Cu excepția cazului în care furnizorul s-a oferit să recupereze el însuși produsele, utilizatorul final returnează produsele sau le înmânează furnizorului sau unei persoane autorizate de furnizor să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată și în decurs de cel mult 14 zile de la data la care acesta a comunicat furnizorului decizia sa de retragere din contract în conformitate cu art. 58.
Termenul retragere din contract este respectat dacă produsele sunt trimise înapoi de utilizatorul final înainte de expirarea perioadei de 14 zile și sunt livrate prin curier la adresa: Strada Teo Peter 11A, apartament 2, Cluj-Napoca, jud. Cluj, România, pentru SURVEY TOPO SOLUTIONS S.R.L.